[O2] żywotność żarówek H7

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vil
    Classic
    • 2010
    • 9

    [O2] żywotność żarówek H7

    Zamieszczone przez irka68
    a możesz mi dokładniej opisać jak to masz zrobione i jak to odczytujesz ??

    pozdrawiam,

    irka
    :wink: Opis strona nr 31 przykład mojego spalania po ilości przejechanych kilometrów, ( tankujemy gdy zapali się rezerwa i tak zostaje ) a przy temperaturze poniżej +4 wraca temperatura na MFA ponieważ ma pierwszeństwo i całą zabawę trzeba zaczynać od nowa latem jest wyświetlane cały czas a zimą będzie tylko temperatura. Jeśli chcesz mieć komputer to trzeba wymienić moduł dokupić manetki i włączyć to VAGiem tak jak pisze kross 12
  • zbigniew147
    Rider
    • 2008
    • 482

    #2
    [O2] żywotność żarówek H7

    Witam,
    czy ktoś może potwierdzić, że żarówki H7 są mało odporne na wstrząsy?
    Padły mi przy przebiegu około 13kkm obie w odstępie 3 dni.
    Dziś znów padły a zrobiłem na nich niespełna 2kkm. Wczoraj prawa dziś lewa.
    W ASO dowiedziałem się, że H7 są mało odporne na wstrząsy i zapewne nie przepaliły mi się tylko urwał się wolfram. (ciekawe jak telefonicznie serwisant to stwierdził ale niech mu będzie, wprawdzie to on jest mądrzejszy ode mnie).
    Tak więc stawiam pytanie czy w inni użytkownicy O2FL często wymieniają H7?

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zamieszczone przez zbigniew147
      H7 są mało odporne na wstrząsy
      raczej mało prawdopodobne
      niech ASO da ci to na piśmie i wtedy reklamuj u producenta :wink:
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • goncjusz
        Drive
        • 2010
        • 45

        #4
        Niestety potwierdzę, że H7 padają często - ale na pewno nie tak często jak piszesz. W firmie, w której opiekuję się flotą samochodową około 20 Octavii, tam gdzie występują H7 padają znacznie częściej niż np tam, gdzie są H4 (Octavia I). Przykład - 3 Octavie II FL kupione w zeszłym roku, przebieg ok 30 tys km i dwa razy już była wymiana żaróweczek...

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          H7 padają często, ale nie TAK często
          przyczyną może być też instalacja przecież.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • zbigniew147
            Rider
            • 2008
            • 482

            #6
            Zamieszczone przez goncjusz
            Niestety potwierdzę, że H7 padają często - ale na pewno nie tak często jak piszesz. W firmie, w której opiekuję się flotą samochodową około 20 Octavii, tam gdzie występują H7 padają znacznie częściej niż np tam, gdzie są H4 (Octavia I). Przykład - 3 Octavie II FL kupione w zeszłym roku, przebieg ok 30 tys km i dwa razy już była wymiana żaróweczek...
            Z tego co piszesz można wnioskować, że jest jakiś problem.

            Ciekawi mnie jeszcze wartość napięcia przy włączaniu światła. Ja mam światła włączone non-stop. Włączam silnik światła się zapalają, wyjmuje kluczyk światła gasną. Być może przy takiej sytuacji jest zbyt wysoki skok napięcia co przekłada się na szybsze zużycie.

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              zbigniew147, a może TTTM?
              jak miałem Mondeo MK III to tam systematycznie padały żarówki w tylnych lampach- na 3 żarówki zawsze 1 lub 2 byly spalone

              ja H7 w MB ojca wymieniam raz na rok i jakoś mnie to nie dziwi-po prostu normalna eksploatacja
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                #8
                piotrek_gdy
                No może jest tak jak mówisz.
                Ja w O1 zmieniałem jak padały czyli co 1,5 roku.
                Ale teraz trochę wcześnie się zaczęło. Rok minie za 3 miechy.

                Szukam opinii innych użytkowników aby zmierzyć się z tym zagadnieniem.

                Komentarz

                • karolw2
                  Drive
                  • 2010
                  • 49

                  #9
                  A może kupujesz nieodpowiednie żarówki ??? Takie +50, +80, +100 lubią szybciej padać. I to jest normalne. Ja mam h7 nie w Octavii ale h7 i zmieniam profilaktycznie co roku bo widzę różnicę w oświetleniu nowej żarówki i rocznej. Obecnie mam jakieś +50 Osram, 8 miesięcy i jakoś działają. Chyba że w Octavii występują jakieś spadki napięć. :shock:

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez karolw2
                    A może kupujesz nieodpowiednie żarówki ??? Takie +50, +80, +100 lubią szybciej padać. I to jest normalne


                    i tu się zgadzam :wink:
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • PieTrzaK
                      L&K
                      • 2009
                      • 1323
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Ale 2 tysiące to nawet w przypadku +pierdylion to trochę mało :wink:

                      Komentarz

                      • zbigniew147
                        Rider
                        • 2008
                        • 482

                        #12
                        Te które mi teraz padły to były Tungsram - takie tylko były w stacji paliw a musiał koniecznie wymienić. We wcześniejszych autach z reguły wsadzałem produkty Osram-u.
                        a co producent wsadził nie wiem.

                        Komentarz

                        • AdamB
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 8030
                          • Octavia IV (NX3)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez zbigniew147
                          Ciekawi mnie jeszcze wartość napięcia przy włączaniu światła. Ja mam światła włączone non-stop. Włączam silnik światła się zapalają, wyjmuje kluczyk światła gasną. Być może przy takiej sytuacji jest zbyt wysoki skok napięcia co przekłada się na szybsze zużycie.
                          Nie zgodzę się z tobą. U siebie mam H7 już od 1,5 roku i przebieg z 40kkm i cały czas mam je, a dokładnie te http://allegro.pl/item1363068176.html. Żarówki te http://allegro.pl/philips-h7-bluevis...385987743.html nie wytrzymały mi 10 m-cy. Fabryczne wytrzymały mi około rok.
                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                          Komentarz

                          • bubuDE
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 763
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Żarówki przewoltowane, czyli jaśniejsze tzw. plusy mogą pod wpływem wstrząsów prędzej zdychać. Te wychodzące razem z gablota, z fabryki są standardowe, maja minimalny okres użytkowania np. 10tys. godzin. Raczej nikt ich nie reklamuje bo koszt straty czasu jest niewspółmierny do wartości żarówki. Xenony, to co innego. Trwałość żarówek przypisałbym do ich ceny a tym samym do producenta.
                            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                            Komentarz

                            • karolw2
                              Drive
                              • 2010
                              • 49

                              #15
                              Może kogoś zainteresuje i wybierze sobie jakiś konkretny model żarówki http://www.boschauto.pl/index.php?op...oc_view&gid=14

                              Komentarz

                              • Set
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 113

                                #16
                                Z tego artykułu wychodzi, że tylko żarówki Osram i Philips praktycznie wchodzą w grę a inne są be.

                                Co do żarówek seryjnych w OFL - ja mam osram i to dość dobre
                                Gorzej, że piszecie iż po roku padają i to 2, bo wychodzi na to, że muszę na gwałt rozejrzeć się za nimi :cry:

                                Komentarz

                                • shado
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 5315
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez karolw2
                                  Chyba że w Octavii występują jakieś spadki napięć. :shock:
                                  Spadki napięć by im nic nie zrobiły, gorzej jak są jakieś skoki napięcia w górę, ale to by musiała być wina zwalonego regulatora napięcia. Ja bym jednakowoż sprawdził napięcie i to w miejscu podłączenia żarówki. Może się komuś powaliło i xenony zakodował :szeroki_usmiech
                                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    w BKD zakładałem tylko zwyczajne żarówki i leciały co pół roku teraz w BXE i ojcowym BSE lecą mniej więcej raz na rok u mnie a u niego raz na 1,5 roku - ma mniejsze przeloty, ale wychodzi na to samo.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Tomi
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 28

                                      #19
                                      U mnie w firmie przy kilkudziesieciu szkodnikach raz na miesiac kupowany jest kartonik 20szt h7 i mieisac w miesiac idzie.... skandal. Wiem ze w fabiach kiedys byl identyczny problem ale tam byla akcja serwisowa polegajaca na wstaiweniu cos w rodzaju opornika bo napiecie bylo niestabilne, da sie cos w O2 z tym zrobic ?

                                      Komentarz

                                      • ufo
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1475
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                        #20
                                        miałem wcześniej seata i problem ten sam z h7, standardowo, 1 para na rok :?

                                        Komentarz

                                        • brzooska
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 18

                                          #21
                                          W zeszłym miesiącu wymieniłem fabryczne żarówki Philips-a. Wytrzymały około 16miesięcy - 20tyś km. Padły w odstępie 3 dniowym.

                                          Komentarz

                                          • zbigniew147
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 482

                                            #22
                                            Zamieszczone przez brzooska
                                            W zeszłym miesiącu wymieniłem fabryczne żarówki Philips-a. Wytrzymały około 16miesięcy - 20tyś km. Padły w odstępie 3 dniowym.
                                            hmmm, te krótkie odstępy pomiędzy lewym a prawym światłem są zastanawiające.
                                            Ja miałem 3 dniowy odstęp za pierwszym razem a terz jedniodniowy.

                                            Może jest coś z napięciem przy włączniu świateł? nierozumiem tego.

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ufo
                                              miałem wcześniej seata i problem ten sam z h7, standardowo, 1 para na rok :?
                                              coś takiego jest nawet korzystne, bo po roku te żarówki już dają nieźle na żółto, doskonale widać jak się tylko jedną wymieni
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • bobolino
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 392

                                                #24
                                                Chodzi o cykle. Każda jakaś tam w miarę firmowa żarówka jest testowana i atestowana do iluś tam cykli.
                                                Rzecz jasna każde odpalenie żarówki to "cykl", a odpalanie przy włączonych światłach to "zabójstwo".
                                                Do tego dochodzą warunki użytkowania, typu wilgoć itp, i już mamy odpowiedź.
                                                Reasumując, żarówki trzeba oszczędzać, a w szczególności H7.

                                                Komentarz

                                                • Krzych
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 671

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez zbigniew147
                                                  Może jest coś z napięciem przy włączniu świateł? nierozumiem tego.
                                                  Nie ma się co czepiać napięcia.
                                                  Współczesne alternatory bardzo stabilnie utrzymują napięcie w instalacji na poziomie 14-14.4V więc nie jest to nadmierne zasilanie.
                                                  Bardziej prawdopodobne jest niska jakość żarówki lub wstrząsy powodowane naszymi drogami.
                                                  Może wypowiedzą się użytkownicy którym szybko padają żarówki, po jakich drogach jeżdżą?
                                                  Trasa, miasto, któtkie odcinki, częste właczanie świateł?
                                                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                                  www.chiptuning.katowice.pl
                                                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...